Inovacije u obrazovanju

Share on facebook

Obrazavanje se može smatrati centralnim i najvažnim mjestom i vremenom za razvijanje inovacijskog duha i inovativnog načina razmišljanja kod mladih ljudi. U danjašnjem društvu stvorena je pogrešna pretpostavka koja govori o tome kako su mladi ljudi u Bosni i Hercegovini nezainteresovani za bilo kakav oblik inovativnog razmišljanja i proaktivnog djelovanja van njihove zone konfora i onog što se od njih traži. Takve izjave i razmišljanja koja dolaze od nas starijih, koji su često uključeni i u obrazovni proces, su potpuno pogrešna. Ne može se očekivati od mladih da budu proaktivni, inovativni i kreativni ukoliko im mi to nismo omogućili i ukoliko ih nismo naučili da budu takvi. Ne možemo očekivati da iz neinovativnog obrazovnog procesa izlaze mladi obrazovani ljudi sa inovativnim, kreativnim i proaktivnim načinom razmišljanja.

Prvi uslov za obrazovanje proaktovnih i inovativnih mladih ljudi je postojanje inovativnog i kreativnog obrazovnog procesa. Procesa koji učenika ili studenta tjera na razmišljanje, istraživanje i djelovanje umjesto strogog i slijepog slijeđenja pravila. Za postizanja ovakvog obarzovnog sistema potrebno je koordinirano djelovanje svih učesnika obrazovnog procesa. Potrebna je potpuna reforma nastavnih planova i programa, nastavnici i profesori moraju prilagoditi sisteme ocjenjivanja na način da isti potiču učenike i studente na razmišljanje, istraživanje i u skladu sa tim rješavanje problema. Sve to mora biti adekvatno popraćeno neophodnim ulaganjem i povezivanjem sa privredom.

Inovativno i kreativno razmišljanje koje učenik ili student stekne u toku obrazovanje isto će prenjeti u radno okruženje što će rezultirati inovacijama u proizvodnim procesima i razvoju novih proizvoda.

Često smo u posljednjih nekoliko godina svjedoci neplaniranom ulaganju u opremu gdje se opremaju STEM učionice i STEM laboratorije međutim iste ostaju neiskorištene i donirana ili kupljena oprema u istima nažalost propada. Razlog ovih problema nalazi se u činjenici da investicije u opremu ne prati odgovarajuća izmjena nastavnih planova i programa i odgovarajuća obuka nastavnog osoblja.

Neophodno je koordinirano djelovanje investitora, donatora, privatnog sektora, nastavnog osoblja i nadležnih ministarstva od kojih se očekuje da organizuju i koordiniraju takve aktivnosti.

                                                                      Van.prof.dr. Adis Muminović

Podijelite članak na socijalnim mrežama

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Povezane

Vijesti