Šesta naučno-stručna konferencija „INN&TECH“, konferencija o značaju razvoja tehnike, tehnologije, inovatorstva, inovativnosti i informacionih tehnologija, održana je 25. januara 2023. godine u Sarajevu, Hotel Hills. Konferenciju je održana u organizaciji Centar za razvoj i promociju inovatorstva, tehnike i informacionih tehnologija – CRPIT, pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, Ministarstva privrede Kantona Sarajevo i Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta. Konferenciji je prisustvovalo preko 500 učesnika iz cijele Bosne i Hercegovine. Na skupu su govornici kroz obraćanja, predavanja i panel diskusije istakli značaj ovih oblasti, te su usvojeni određeni zaključci, kao prijedlog mjera svim nivoima vlasti, na čemu trebaju raditi i u kojem pravcu djelovati u cilju razvoja prosperitetnog društvo i razvijanje privrede. Ti zaključci su sljedeći:
1. Obrazovne ustanove se moraju u narednom periodu i kroz segment nastavnog procesa jače povezati sa poslovnim sektorom kroz različite vidove organizacije dualnih studija i obrazovanja.
2. Za organizaciju dualnog obrazovanja, zbog niza aktera koji se kao novi stakeholder-i uključuju u proces realizacije (poslovni sistemi, komore, zavodi za zapošljavnje, inspekcijski organi, i dr.), potrebno je razviti i donijeti i odgovarajuću zakonsku legislativu kako ovaj nastavni proces ne bi postao kontraproduktivan i doprinio novom urušavanju obrazovanja u Bosni i Hercegovini.
3. Podzakonskim aktima treba jasno ograničiti učešće nekih tradicionalnih studija u ovom konceptu, kako je to regulisano u razvijenom svijetu, kako bi se zadržao viševjekovni karakter i kvalitet ovakvih studija.
4. Energetska tranzicija, da bi bila uopšte moguća, doći će do potrebe za korištenjem “pametnih mreža”. U ovom procesu glavni izazovi bit će ekonomske prirode.
5. Da se započne sa implementacijom Strategije razvoja FBiH 21-27, s obzirom da se po tom pitanju do sada nije ništa uradilo. To uključuje reformu obrazovanja i izmjenu kurikuluma IT obrazovanja, te osnivanje trening centra za nastavnike, kako bi se unaprijedile njihove digitalne kompetencije.
6. Trebamo znati kako predavati sadržaje (i naslijeđene i buduće), sadržaje jezikom digitalnih urođenika.
7. Ako digitalni pridošlice (nastavnici) doista žele doprijeti do digitalnih urođenika (studenata), moraju napraviti promjenu.
8. Osmisliti urođeničku metodologiju koja treba sadržavati sasvim novi pristup učenju.